یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
کد خبر: 1166461
۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰
المصطفی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق پور ضمن تبریک ایام دهه ولایت و عید الله الاکبر، عید غدیر را عید اعتقادی و سیاسی امت اسلام توصیف دانست و گفت: به فرمان الهی در روز غدیر، رهبریت جهان بشریت بعد از رسالت انبیا مشخص شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق پور در مراسم گرامیداشت دهه امامت و ولایت که در سازمان مرکزی المصطفی برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه ولایت و عید الله الاکبر، عید غدیر را عید اعتقادی و سیاسی امت اسلام توصیف کرد و اظهار داشت: به فرمان الهی در روز غدیر، رهبریت جهان بشریت بعد از رسالت انبیا مشخص شد.

وی در ادامه ضمن اشاره به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری کشورمان، افزود: امیدواریم مردم با الگوگیری از سیره شهید آیت‌الله رئیسی که نصاب بالایی از تراز رئیس‌جمهور اخلاق‌مدار انقلابی را به نمایش گذارند، رئیس‌جمهور بعدی را انتخاب نمایند.

قائم‌مقام رئیس جامعةالمصطفی در ادامه ضمن اشاره به فرازهایی از آیات الهی، به معنای بلند آیات نخستین سوره مائده اشاره و آن را از غرر آیات الهی توصیف نمود و ابراز داشت: این آیه شریفه از سیاسی‌ترین آیات الهی است که ضمن تبیین ابعاد اعتقادی، بر اهمیت تعیین زعامت بعد از نبوت تصریح می‌کند.

سخنران این مراسم با بیان این که خداوند متعال در این آیات چند اصل را به‌عنوان اصول سیاسی در اسلام تعیین نموده است، اظهار داشت: این که خداوند متعال می‌فرماید قوم کافرین را هدایت نمی‌کند، یعنی به دنبال کسب رضایت کفار نباش و خنده‌های آنان تو را فریب ندهد.

وی به تفاوت مغضوب و ضالین بودن کافران اشاره و با بیان این که کفاری که سردمداران طاغوت را بر عهده داشته در عین شناخت حق، رویه حق‌ستیزی در پیش می‌گیرند، کافران مغضوب هستند؛ مراد آیات الهی در برخوردهای شدید با کفار همان مغضوبین هستند، همان‌هایی که حقانیت الهی را شناخته‌اند، ولی برای مطامع دنیایی منکر آن هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق پور با بیان این که در نگاه آموزه‌های قرآنی کافر واقعی کسی است که حق را می‌پوشاند، نه این که حق بر او پوشیده باشد، خاطرنشان کرد: کافران هیچگاه دنبال هدایت نبوده و همواره به دنبال گمراهی جامعه اسلامی هستند؛ لذا نباید لبخند سردمداران کفر امیدی برای ارتباط باشد.

وی به سختی‌های ورود به حوزه سیاست اشاره نمود و با تأکید بر این که با اعطای زعامت الهی و ورود ولی به فعالیت‌های دنیا، قطعاً تعارض دنیا پرستان را در پی خواهد داشت، اذعان داشت: تمام دنیا پرستان در مقابل دین‌داری علی(ع) ایستادند و در برابر آن قد علم کردند.

قائم‌مقام رئیس جامعةالمصطفی افزود: جامعه اسلامی باید بداند تا زمانی که دنیا پرستان و حق‌ستیزان هستند، در برابر آنانی که پیام و ندای حاکمیت دین دارند مقابله خواهند کرد؛ چرا که ماهیت ورود دینی و زعامت علی بن ابی‌طالب بر محوریت خدا و ماهیت ورود حق‌ستیزان بر محوریت دنیاست که در مسیر، با هم تعارض و تخاصم دارند.

وی با تأکید بر این که کسانی که از دایره ایمان خارج شوند، به خصومت با ولی خدا روی خواهند آورد، خاطرنشان کرد: این که گفته می‌شود روحانیت نباید در وادی سیاست و حکمرانی وارد شود و برای آن توجیهاتی بیان می‌کنند، در تضاد با آیات شریفه است که پیامبر را مکلف به ورود به حوزه حکومت و سیاست نموده، بر اهمیت تعیین زعیم امت و بشریت به‌صورت زنجیره تصریح دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق پور به تفاوت حوزه‌های شناختی و معارفی دین با حوزه اخلاق و نیز حوزه بایدها، نبایدها و برنامه‌های زندگی دین اشاره نمود و اظهار داشت: سیاست همان تدبیر جامعه است و دین تمام هویت بایدونباید آن مبتنی بر ماهیت سیاست تعریف می‌شود و اخلاق آن نیز با حوزه سیاست گره‌خورده است، تا انسان طراز اسلامی برای نقش‌آفرینی در جامعه تربیت شود.

وی با اشاره به این که رهبانیت در دین مطرود است، اظهار داشت: کسی که باروحیه غارنشینی در درون شهر منزوی زندگی کرده، ارتباط خود را با جامعه ترک و فقط به ذکر، دعا، گریه و ناله بگذارد از نگاه دین مطرود است؛ دین‌دار کسی است که در دل جامعه و با جامعه و بدون آن که غرق شود، در جامعه باشد. یعنی متعصب و منفعل در برابر جامعه نباشد و بامعرفت و اخلاق خدایی زندگی کرده، در متن جامعه فعال و پویا عمل کند.

قائم‌مقام رئیس جامعةالمصطفی با تأکید بر این که دین بدون سیاست نمی‌تواند ابزارهای جامعه‌پذیری خود را در متن جامعه پیاده کند، اظهارکرد: بیان ما انزل در آیات شریفه که به خود پیامبر سپرده شده، نشان‌دهنده اهمیت اطاعت از رهبری جامعه است.

وی تصریح کرد: سعادت جامعه بشری در اطاعت از رهبری است و در الگوی اسلام در حوزه سیاست و تدبیر جامعه، امام و زعیم در رأس آن قرار می‌گیرد؛ ولی جامعه اسلامی متعهد و متخلق به آموزه‌های الهی بوده، مطابق دستورات خدا عمل می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق پور در پایان سخنان خود با تأکید بر این که دینی که مبتنی بر چهار اصل دین کامل است و صاحب آن دارای نعمت است و در صراط نعمت الهی قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: هر اندازه در این چهار اصل ضعف داشته باشیم، در دین‌داری خود ضعف خواهیم داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha